Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Feeds

Pszicholand

Tesztek, életérzések, vélemények, minden ami eszembe jut és szeretném megosztani az Olvasóval.

Hétvége Kampenben és környékén (Hollandia)

2009.07.27. 16:30 | ZoRRaW | Szólj hozzá!

Címkék: hollandia kampen urk schokkerhaven enkhuizen

Este 11-re értem vissza tegnap, de még megnéztem felvételről az F1-et, szóval elég korán mentem ma aludni :-)

Részletes beszámoló így később, addig is a fotók, update: aug. 05.

Pénteken 19:30-kor indultam, szépen teletankolva az autót, sőt, kicsit használva is a kis "pöcköt" és pár literrel "túltankolva". A cél az volt, h minél kevesebbet használjak el az olcsóbb luxemburgi üzemanyagból. 23:45-re be is értem Kampenbe, Belgiumban végig esett az eső, sőt, inkább ömlött, zuhogott, nem is lehetett nagyon gyorsan menni. Ráadásul Belgiumban és Hollandiában 120 km/h a megengedett sebesség autópályán és sok helyen van sebességmérő kamera. Viszont a gyér forgalomnak köszönhetően a mostoha időjárás nem hátráltatott és az utólag beépített tempomatnak köszönhetően bírtam is az utat megállás nélkül. A PDA-ra feltelepített Navigon navi jól szolgált, mutatta szépen a letéréseket, sávok használatában nagy segítség volt Liége-ben. Persze, el lehetett volna kerülni a várost, de mivel éjszaka értem oda (este 9), szépen végigrobogtam rajta és láthattam néhány szép épületet is. Visszafelé már nem érte meg átmenni a városon, kevesebb szép helyet láttam - a folyó mentén egyirányúak a gyorsforgalmi utak.

Érdekes volt ismét megtapasztalni, hogy Hollandiában, városon belül mennyire normálisak az autóvezetők, zebra előtt megállnak, betartják a sebességhatárt a 30-as zónán belül is, ugyanakkor kiérve az autópályára... hihetetlen amit művelnek, és sokszor még lakóautóval, utánfutóval, jól felpakolva is olyan helyzeteket teremtenek, hogy többszörösen megtérült a megfelelő követési távolság betartása - részemről. Természetesen ott is van, hogy 10-zel többel megyek és megelőzlek, sőt, vicces volt, amikor 90-es korlátozásnál elhúzott mellettem, aztán feloldás után én mentem el mellette, mert tartotta a 110-es tempót akkor is :-) Nah mindegy, érdekes vezetők vannak mindenütt és sokszor a rendszám már nem is mérvadó, hiszen én is luxemburgi számmal nyomulok.

Az viszont ismét érdekes volt látni, mennyire kerékpármániások és milyen jól kiépített kerékpárparkolók vannak a vasútállomások környékén. Érdekes lenne utánanézni, mióta és milyen megfontolásból lett ennyire kerékpárosnemzet a holland - ahol az "ellopták a kerékpáromat, lopok én is egyet" nem ritka...
Vicces volt, ahogy vasárnap templomba mentek szépen sorban, egymás mögött, néha mellett és szépen felöltözve, esetleg gyerekekkel hátul/elöl.

Kampen:

Aranyos kis város, egy park melletti ingyenes parkolóban hagyhattam az autómat, és mivel rajta maradt a magyarok.lu plakátja, egyik nap egy aranyos kis "Sziasztok" cetli fogadott a hátsó ablaktörlő alá gyűrve - az imént meg éppen valaki felhívott, luxemburgi állás után érdeklődve, mondván, látta az autót és a plakátot a Kampenben :-)

Nagyon hangulatos, jókat lehet sétálni, látnivalók kivonatosan: még most is működő szélmalom ,a város legkisebb lakóháza, templomok közül a hatal mas Szent Miklós bazilika, a közúti híd, és sok-sok érdekes, nagyablakos lakóház és a városfalból megmaradt hatalmas városkapuk.

Szombaton változékony idő volt, eső+napsütés, de vasárnap már gyönyörű napsütés és melegben volt részem. Ősszel még visszatérünk ide.

Urk:

Enkhuizen:

Schokkerhaven:

A bejegyzés trackback címe:

https://pszicholand.blog.hu/api/trackback/id/tr61271676

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása